Hoe kunnen wij u helpen?
Veel gestelde vragen:
Algemeen
- Mijn gemeente staat niet vermeld.
- Uw gemeente is op dit moment nog niet aangesloten bij BLITTS. Probeer het later nog een keer, of neem contact op met uw gemeente. Via onze nieuwspagina, twitter en facebook maken we bekend als er nieuwe gemeenten beschikbaar zijn.
- Mijn type verbouwing staat niet vermeld.
- Het type verbouwingen wordt regelmatig verder uitgebreid. Als uw verbouwing op dit moment niet vermeld staat, kan hiervoor op dit moment nog niet met BLITTS een aanvraag voor worden gedaan. Probeer het later nog een keer of neem contact op met een adviesbureau. Via onze nieuwspagina, twitter en facebook maken we bekend als er nieuwe type verbouwingen beschikbaar zijn.
- Mijn type woning of specifieke situatie staat niet vermeld.
- Het type woningen en situaties (bepaalde gevel of kapvorm etc.) wordt regelmatig verder uitgebreid. Als uw type woning of specifieke situatie op dit moment niet vermeld staat, kan hiervoor op dit moment nog niet met BLITTS een aanvraag voor worden gedaan. Probeer het later nog een keer of neem contact op met een adviesbureau. Via onze nieuwspagina, twitter en facebook maken we bekend als er nieuwe type woningen en/of situaties beschikbaar zijn.
Tijdens de aanvraagprocedure
- Moet ik mijn aanvraag opnieuw beginnen als mijn internetverbinding uitvalt of als ik lange tijd niets doe?
- Nee, uw aanvraag wordt bij iedere doorlopen stap opgeslagen en u kunt elk gewenst moment deze weer hervatten vanuit uw persoonlijke overzichtsscherm van afgeronde en afgebroken aanvragen.
- Ik vul waarden in, maar de applicatie geeft steeds foutmeldingen en ik kan geen stap verder, wat doe ik verkeerd?
- De applicatie controleert uw invoer met de geldende regels binnen uw gemeente. Indien een bepaalde invoer niet voldoet aan de regelgeving kunt u met BLITTS niet verder, tenzij u het aanpast binnen de regels van uw gemeente. Indien u wilt afwijken van de regels van uw gemeente, dient u contact op te nemen met een adviesbureau.
- Wanneer moet ik betalen?
- In veel gevallen is het gebruik van BLITTS gratis en hoeft u alleen leges te betalen aan uw Gemeente. Hiervoor ontvangt u achteraf een acceptgiro van uw Gemeente. Mocht er in uw Gemeente kosten zijn voor het gebruik van BLITTS dan kunt u deze direct voor indiening eenvoudig betalen via iDEAL.
Kijk op de pagina tarieven voor de actuele tarieven per Gemeente.
Na de aanvraagprocedure
- Waar is mijn aanvraag na het indienen?
- Na het indienen wordt uw aanvraag doorgestuurd naar uw gemeente. U kunt een kopie voor uw eigen administratie downloaden via de link in uw profiel van afgeronde aanvragen. Let op: dit is pas mogelijk nadat u een e-mail heeft ontvangen dat de aanvraag gereed is om te downloaden.
- Tussen de ingediende stukken zit een ifc-bestand. Wat kan ik hiermee?
- Dit is het 3D model van uw woning. U kunt dit zelf bekijken met een gratis viewer zoals "Tekla BIMsight" of "Solibri model viewer". U kunt het ook doorsturen naar bijvoorbeeld uw aannemer, adviseur of architect, die het kan importeren in de meest gangbare CAD of BIM software voor verdere uitwerking van uw verbouwing.
- Wanneer krijg ik daadwerkelijk mijn vergunning?
- Na indiening krijgt u van uw gemeente een schriftelijke ontvangstbevestiging van de vergunning. Kort daarna zult u bericht ontvangen van uw gemeente met daarin de definitieve beschikking (vergunning). De exacte termijn hiertussen kan verschillen per gemeente.
Meer vragen en antwoorden?
Tijdens het gebruik van BLITTS kunt u via de speciale help-knop rechtsonder in beeld ons op elk moment een vraag stellen. Als een medewerker beschikbaar is zal hij uw vraag ook direct beantwoorden in de chat.